Zeige Ergebnisse 1 - 49 von 49
2024
Angeloni, F., Wille, A., & Hausch, C. (2024). Representation of numbers and variables in Austrian Sign Language. In Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)
Wille, A., & Ott, B. (2024). Patterns of individual learning support with focus on sign activity and communicating about it: A comparison. In CERME 13: proceedings of the thirteenth congress of the European Society for Research in Mathematic Education
2023
Angeloni, F., Wille, A., & Hausch, C. (2023). Signing about elementary algebra in Austrian Sign Language: What signs of the notion of variable can represent. In Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) https://hal.science/hal-03765017/
Ott, B., & Wille, A. (2023). Diagrammatic activity and communicating about it in individual learning support: Patterns and dealing with errors. In Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) https://hal.science/hal-03765516/document
2022
Angeloni, F., & Wille, A. (2022). Bimodal-bilinguale Lernumgebungen: der Satz des Pythagoras in Österreichischer Gebärdensprache. Das Zeichen, 118. https://www.das-zeichen.online/hefte/dz-118/bimodal-bilinguale-lernumgebungen-der-satz-des-pythagoras-in-oesterreichischer-gebaerdensprache/
2021
Krause, C. M., & Wille, A. (2021). A semiotic lens on learning mathematics in sign languages. In 14th International Congress on Mathematics Education (ICME-14)
Krause, C. M., & Wille, A. M. (2021). Sign language in light of mathematics education: An exploration within semiotic and embodiment theories of learning mathematics. American annals of the deaf, 166(3), 352-377. https://doi.org/10.1353/aad.2021.0025
Ott, B., & Wille, A. (2021). An analysis of diagrammatic activity and communicating about it in individual learning support. In B. Maj-Tatsis, & K. Tatsis (Hrsg.), Critical Thinking in Mathematics: Perspectives and Challenges (S. 45-55)
2020
Schreiber, C. K., & Wille, A. M. (2020). Semiotische Perspektiven auf das Erklären von Mathematik in Laut- und Gebärdensprache. In Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht (S. 171-192). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-662-61194-4_8
Wille, A. M. (2020). Activity with Signs and Speaking About It: Exploring Students’ Mathematical Lines of Thought Regarding the Derivative. International Journal of Science and Mathematics Education, 18(8), 1587-1611. https://doi.org/10.1007/s10763-019-10024-1
Wille, A., & Schreiber, C. (2020). Erklären in Laut- und Gebärdensprache: Unterschiede aus einer semiotischen Perspektive. In Vorträge auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik https://www.researchgate.net/publication/342657821_Erklaren_in_Laut-_und_Gebardensprache_-_Unterschiede_aus_einer_semiotischen_Perspektive
Wille, A. (2020). Mathematische Gebärden der Österreichischen Gebärdensprache aus semiotischer Sicht. In Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht (S. 193-214). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-662-61194-4_9
2019
Wille, A. (2019). Einsatz von Materialien zur Bruchrechnung für gehörlose Schülerinnen und Schüler im inklusiven Mathematikunterricht. In A. Frank, S. Krauss, & K. Binder (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019: Vorträge zur Mathematikdidaktik auf der 53. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (S. 901-904). WTM-Verlag. https://eldorado.tu-dortmund.de/bitstream/2003/38829/1/BzMU19_WILLE.pdf
Wille, A., & Schreiber, C. (2019). Explaining geometrical concepts in sign language and in spoken language: a comparison. In U. T. Jankvist, M. van den heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Hrsg.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (S. 4609-4616). https://hal.science/hal-02435340/document
Wille, A. (2019). Gebärdensprachliche Videos für Textaufgaben im Mathematikunterricht: Barrieren abbauen und Stärken gehörloser Schülerinnen und Schüler nutzen. Mathematik differenziert, 2019(3). https://www.westermann.de/anlage/4617337/Gebaerdensprachliche-Videos-fuer-Textaufgaben-im-Mathematikunterricht-Barrieren-abbauen-und-Staerken-gehoerloser-Schuelerinnen-und-Schueler-nutzen
Wille, A. M. (2019). Mit erdachten Dialogen mathematische Denkprozesse erforschen und Lernprozesse unterstützen. [Habilitationsschrift, Alpen-Adria-Universitat Klagenfurt (AAU)].
2018
Wille, A. (2018). Advent, Advent im halben Land, nimm einen Spiegel in die Hand! (Rittel Verlag).
Wille, A. M. (2018). Ein Kreis im Land der figurierten Zahlen. Rittel Verlag.
Wille, A. M. (2018). Materialien für den Mathematikunterricht gehörloser Schülerinnen und Schüler. Beitrag in 52. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik und der Deutschen Mathematiker-Vereinigung (GDMV 2018), Paderborn.
Wille, A. M., & Müller-Hill, E. (2018). Negotiating mathematical meaning with oneself - snapshots from imaginary dialogues on recurring decimals. In Nordic Research in Mathematics Education: Papers of NORMA 17 (Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning; Band 12). https://www.researchgate.net/publication/323993554_Negotiating_mathematical_meaning_with_oneself_-_snapshots_from_imaginary_dialogues_on_recurring_decimals
Wille, A. M. (2018). Reflexionen von Studierenden auf die Rolle von Mathematik in unserer Gesellschaft am Beispiel der mathematischen Modellierung. In Mathematik und Gesellschaft: Historische, philosophische und didaktische Perspektiven (S. 275-283). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-658-16123-1_25
Wille, A. M. (2018). Verständnis von Zusammenhängen im Analysisunterricht fördern. Schriftenreihe zur Didaktik der Mathematik der Österreichischen Mathematischen Gesellschaft, 2018(51). https://www.oemg.ac.at/DK/Didaktikhefte/2018%20Band%2051/VortragWille.pdf
2017
Wille, A. M. (2017). Conceptions of the transition from the difference quotient to the derivative in imaginary dialogues written by preservice teachers. In Proceedings of CERME 10
Wille, A. M. (2017). Developing Mathematical Language Proficiency in
Preservice Teacher Education: A Case Study. R&E-SOURCE.
Wille, A. M. (2017). "`Ein Dreieck, ein Viereck, ein Fünfeck, was nun?"' --
Zu einem Beispiel für Mathematikunterricht mit einem Bilderbuch. Sache Wort Zahl.
Wille, A. M. (2017). Erdachte Dialoge in der Mathematikdidaktik. Journal fur Mathematik-Didaktik, 38(1), 29-55. https://doi.org/10.1007/s13138-016-0111-7
Wille, A. M. (2017). Imaginary Dialogues in Mathematics Education. Journal fur Mathematik-Didaktik, 2017(38), 29-55. Artikel 38.
Wille, A. M. (2017). Mathe-Gespräche schreiben -- Anfänge für erdachte Dialoge entwerfen. mathematik lehren.
Wille, A. M. (2017). „Und irgendwann im Unendlichen triffst du die 1“ – Studierendenvorstellungen zu 0,¯9. https://doi.org/10.17877/de290r-18745
2016
Wille, A. M. (2016). Das Leitermodell als roter Faden in den
Zahlenbereichserweiterungen. Schriftenreihe zur Didaktik der Mathematik der Österreichischen Mathematischen Gesellschaft (ÖMG).
Wille, A. M. (2016). „Die Analysis ist also etwas Unerreichbares“ – Wie sich Studierende zentralen Begriffen der elementaren Analysis nähern.. Beitrag in 50. Jahrestagung der Gesellschaft der Didaktik der Mathematik 2016, Heidelberg.
Wille, A. M. (2016). „Die Analysis ist also etwas Unerreichbares“ – Wie sich Studierende zentralen Begriffen der elementaren Analysis nähern. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2016 https://doi.org/10.17877/DE290R-17523
Wille, A. (2016). Ein kleines Phi sucht die größte Zahl. Rittel Verlag.
Wille, A. M. (2016). Zählen und Erzählen im Bilderbuch. In Wie im Bilderbuch. Zur Aktualität eines Medienphänomens
2013
Wille, A. (2013). Mathematik beim Schreiben denken – Auseinandersetzungen mit Mathematik in Form von selbst erdachten Dialogen. In Mathematik im Prozess, Philosophische, Historische und Didaktische Perspektiven Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-02274-7_17
2012
Wille, A. M. (2012). Ein Dreieck, ein Viereck, ein Fünfeck, was nun? Rittel Verlag.
2011
Wille, A. M. (2011). Activation of inner mathematical discourses of students about fractions with the help of imaginary dialogues. In Proc. 35rd Conf. of the Int. Group for the Psychology of Mathematics Education (PME)
Wille, A. M. (2011). Elementaralgebraischen Vorstellungen auf der Spur -- mit selbst erdachten Dialogen. Praxis der Mathematik in der Schule.
2009
Wille, A. M. (2009). Imaginary dialogues written by low-achieving students about origami: a case study. In Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME33), Vol. 5
Wille, A. M. (2009). Selbst erdachte Dialoge. mathematik lehren.
Wille, A. M. (2009). Steps towards a structural conception of the notion of variable. In Proceedings of CERME 6
Wille, A. M. (2009). Von Schülerinnen und Schülern erdachte Dialoge im Kontext der Zahlbereichserweiterungen in Klasse 5. Beitrag in 43. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 2009, Oldenburg.
2008
Wille, A. M. (2008). Aspects of the concept of a variable in imaginary dialogues written by students. In Proc. 32nd Conf. of the Int. Group for the Psychology of Mathematics Education (PME)
Wille, A. M. (2008). Einführung von Variablen in Klasse 7 mit erdachten Dialogen von Schülern und mit Holzrobotern. Beitrag in 42. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 2008, Budapest, Ungarn.
2006
Tsinakis, C., & Wille, A. M. (2006). Minimal varieties of involutive residuated lattices. Studia logica, 83(1-3), 407-423. https://doi.org/10.1007/s11225-006-8311-7
Wille, A. M. (2006). Residuated structures with involution. Shaker Verlag.
Wille, A. M. (2006). The word problem for involutive residuated lattices and related structures. Archiv der Mathematik, 87(6), 546-553. https://doi.org/10.1007/s00013-006-1795-6
2005
Wille, A. M. (2005). A Gentzen system for involutive residuated lattices. Algebra universalis, 54(4), 449-463. https://doi.org/10.1007/s00012-005-1957-6
2004
Wille, A. M. (2004). The Variety of Lattice-Ordered Monoids Generated by the Natural Numbers. Studia logica. https://doi.org/10.1023/b:stud.0000032088.17345.ea