Erdachte Dialoge in der Mathematikdidaktik
- verfasst von
- Annika M. Wille
- Abstract
An imaginary dialogue is a form of mathematical writing where a single student composes a written dialogue between two protagonists who discuss a mathematical task or question (Wille 2008). The aim of this article is to discuss from a theoretical perspective the potential and limitations of the use of imaginary dialogues in mathematics education in order to understand students’ mathematical thinking processes. Grade 5 students’ writing on fractions will serve to exemplify the theoretical line of argumentation.
- Externe Organisation(en)
-
Alpen-Adria-Universitat Klagenfurt (AAU)
- Typ
- Artikel
- Journal
- Journal fur Mathematik-Didaktik
- Band
- 38
- Seiten
- 29-55
- Anzahl der Seiten
- 27
- ISSN
- 0173-5322
- Publikationsdatum
- 01.03.2017
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Peer-reviewed
- Ja
- ASJC Scopus Sachgebiete
- Allgemeine Mathematik, Ausbildung bzw. Denomination
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.1007/s13138-016-0111-7 (Zugang:
Offen)