Erdachte Dialoge in der Mathematikdidaktik

verfasst von
Annika M. Wille
Abstract

An imaginary dialogue is a form of mathematical writing where a single student composes a written dialogue between two protagonists who discuss a mathematical task or question (Wille 2008). The aim of this article is to discuss from a theoretical perspective the potential and limitations of the use of imaginary dialogues in mathematics education in order to understand students’ mathematical thinking processes. Grade 5 students’ writing on fractions will serve to exemplify the theoretical line of argumentation.

Externe Organisation(en)
Alpen-Adria-Universitat Klagenfurt (AAU)
Typ
Artikel
Journal
Journal fur Mathematik-Didaktik
Band
38
Seiten
29-55
Anzahl der Seiten
27
ISSN
0173-5322
Publikationsdatum
01.03.2017
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Allgemeine Mathematik, Ausbildung bzw. Denomination
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.1007/s13138-016-0111-7 (Zugang: Offen)
 

Details im Forschungsportal „Research@Leibniz University“