Zeige Ergebnisse 1 - 15 von 15
2024
Feudel, F., & Hanke, E. (2024). Potenziale von stoffdidaktischen Analysen in der Hochschulmathematikdidaktik. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 (S. 85) https://doi.org/10.17877/DE290R-24994
Hanke, E. (2024). Experts’ intuitive mathematical discourses about integration in complex analysis. ZDM - Mathematics Education, 56(7), 1403-1416. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01610-x
Hanke, E., & Hochmuth, R. (2024). How many differentiable functions are there? A reflection on functional thinking and the Baire category theorem as a component of mathematical horizon content knowledge for prospective teachers. In A. S. González-Martín, G. Gueudet, I. Florensa, & N. Lombard (Hrsg.), Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024) (S. 125-134). Escola Universitària Salesiana de Sarrià - Univ. Autònoma de Barcelona and INDRUM. Vorabveröffentlichung online.
Hanke, E. (2024). On using a core idea to foster the transition to advanced mathematics – transferring the idea of average to complex path integrals. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1080/0020739X.2024.2304882
Hanke, E., & Martínez-Planell, R. (2024). TWG1: Teaching and learning of analysis and calculus. In A. S. González-Martín, G. Gueudet, I. Florensa, & N. Lombard (Hrsg.), Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024) (S. 59). Escola Universitària Salesiana de Sarrià - Univ. Autònoma de Barcelona and INDRUM.
Hanke, E. (2024). Üben ... bitte produktiv! Aufgabenstellungen kreativ entwickeln. Mathematik 5-10, 2024(69), 60.
2023
Callies, M., Hanke, E., Klee, A., Knipping, C., Quentel, N., Schansker, D., & Schröder, H. (2023). Vier Seiten einer Medaille. Welche Rolle spielt das Fach bei der Verzahnung und Vernetzung von Fachdidaktik und Fachwissenschaft? heiEDUCATION JOURNAL, 9. https://doi.org/10.17885/heiup.heied.2023.9.24727
Schäfer, I., & Hanke, E. (2023). Reflecting from the start: curriculum design to foster continuous reflective practice in mathematics pre-service teacher education. In CERME 13: proceedings of the thirteenth congress of the European Society for Research in Mathematic Education (S. 4189-4196)
2022
Hanke, E. (2022). Aspects and images of complex path integrals: An epistemological analysis and a reconstruction of experts' interpretations of integration in complex analysis. [Dissertation, Universität Bremen]. https://doi.org/10.26092/elib/1964
Hanke, E. (2022). Aspects of complex path integrals. In Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) Free University of Bozen-Bolzano and ERME.
Hanke, E. (2022). Aspekte und Vorstellungen vom komplexen Wegintegral. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2022
Hanke, E., & Martínez-Planell, R. (2022). TWG2: Teaching and learning of analysis and calculus. In M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, & J. Peters (Hrsg.), INDRUM 2022 PROCEEDINGS: Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (S. 139-143). (International network for didactic research in university mathematics). Leibniz Universität Hannover.
Hanke, E. (2022). Vertical coherence in the teaching of integrals? An example from complex analysis. In M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, & J. Peters (Hrsg.), INDRUM 2022 PROCEEDINGS: Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (S. 164-173). (International network for didactic research in university mathematics). Leibniz Universität Hannover.
Schäfer, I., & Hanke, E. (2022). Das Y-Modell im Bereich der fachlichen Lehrerbildung in Mathematik. In S. Halverscheid, I. Kersten, & B. Schmidt-Thieme (Hrsg.), Bedarfsgerechte fachmathematische Lehramtsausbildung: Analyse, Zielsetzungen und Konzepte unter heterogenen Voraussetzungen (S. 369-383). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-658-34067-4_21
2021
Hanke, E., Hehner, S., & Bikner-Ahsbahs, A. (2021). Reducing fragmentation in university pre-service teacher education: Conditions and strategies. EDeR. Educational Design Research, Artikel 39. https://doi.org/10.15460/eder.5.2.1613