Publikationen

Zeige Ergebnisse 51 - 75

2021


Durand-Guerrier, V., Hochmuth, R., Nardi, E., & Winsløw, C. (2021). ERME column. European Mathematical Society Magazine, (120), 64-65. https://doi.org/10.4171/MAG-27
Durand-Guerrier, V., Hochmuth, R., Nardi, E., & Winsløw, C. (Hrsg.) (2021). Research and development in university mathematics education: Overview produced by the international network for didactic research in university mathematics. (European research in mathematics education). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429346859
Gómez-Chacón, I. M., Jaworski, B., & Hochmuth, R. (2021). Epilogue. In Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 351-354). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-19
Gómez-Chacón, I. M., Hochmuth, R., Jaworski, B., Rebenda, J., Ruge, J., & Thomas, S. (Hrsg.) (2021). Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project. Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M201-9983-2021
Gómez-Chacón, I. M., Hochmuth, R., Rogovchenko, S., & Brouwer, N. (2021). Methods and Materials for Professional Development of Lecturers. In I. M. Gómez-Chacón , R. Hochmuth, B. Jaworski, J. Rebenda, & J. Ruge (Hrsg.), Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 127-146). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-7
Hausberger, T., Derouet, C., Hochmuth, R., & Planchon, G. (2021). Compartmentalisation of Mathematical Sectors: The Case of Continuous Probability Distributions and Integrals. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 7(3), 490-518. https://doi.org/10.1007/s40753-021-00143-y
Hochmuth, R. (2021). Fachliche Analysen als Grundlage hochschuldidaktischer Interventionen - Einführung. In R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, & N. Schaper (Hrsg.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert (S. 9-17 ). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_2
Hochmuth, R., Biehler, R., Blum, W., Achmetli, K., Rode, J., Krawitz, J., Schukajlow, S., Bender, P., & Haase, J. (2021). Fachwissen zur Arithmetik bei Grundschullehramtsstudierenden – Entwicklung im ersten Semester und Veränderungen durch eine Lehrinnovation. In R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, & N. Schaper (Hrsg.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert (S. 611-644). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_24
Hochmuth, R., Jaworski, B., & Gómez-Chacón, I. M. (2021). Introduction. In Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 1-4). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-1
Hochmuth, R., & Peters, J. (2021). On the Analysis of Mathematical Practices in Signal Theory Courses. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 7(2), 235-260. https://doi.org/10.1007/s40753-021-00138-9
Hochmuth, R., Broley, L., & Nardi, E. (2021). Transitions to, across and beyond university. In V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, E. Nardi, & C. Winsløw (Hrsg.), Research and Development in University Mathematics Education: Overview Produced by the International Network for Didactic Research in University Mathematics (S. 191-215). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429346859-14
Jaworski, B., Gómez-Chacón, I. M., & Hochmuth, R. (2021). Conceptual Foundations of the PLATINUM Project. In I. M. Gómez-Chacón , R. Hochmuth, B. Jaworski , J. Rebenda , & J. Ruge (Hrsg.), Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 23). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-2
Khellaf, S., Hochmuth, R., & Peters, J. (2021). Aufgaben an der Schnittstelle von Schulmathematik, Hochschulmathematik und Mathematikdidaktik – Theoretische Überlegungen und exemplarische Befunde aus einer einführenden Fachdidaktikveranstaltung. In R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, & N. Schaper (Hrsg.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert (S. 251-281). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik 2197-876X). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_12
Khellaf, S., & Hochmuth, R. (2021). Reflections on Teacher Professionalisation–A German Perspective. In B. Barquero, I. Florensa, P. Nicolás, & N. Ruiz-Munzón (Hrsg.), Extended Abstracts Spring 2019: Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (S. 37-45). (Trends in Mathematics; Band 13). Springer Science and Business Media Deutschland GmbH. https://doi.org/10.1007/978-3-030-76413-5_5
Khellaf, S., Hochmuth, R., Peters, J., & Ruge, J. (2021). Spidercharts: A Tool for Describing and Reflecting IBME Activities. In I. M. Gómez-Chacón, R. Hochmuth, B. Jaworski, J. Rebenda, J. Ruge, & S. Thomas (Hrsg.), Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 29-48). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-3
Liebendorfer, M., Hochmuth, R., Rode, J., & Schukajlow, S. (2021). The Mathematical Beliefs And Interest Development Of Pre-Service Primary Teachers. In M. Inprasitha, N. Changsri, & N. Boonsena (Hrsg.), Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (S. 198-205). (Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education; Band 3). Psychology of Mathematics Education (PME).
Liebendörfer, M., Göller, R., Biehler, R., Hochmuth, R., Kortemeyer, J., Ostsieker, L., Rode, J., & Schaper, N. (2021). LimSt – Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium. Journal fur Mathematik-Didaktik, 42(1), 25-59. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00167-y
Peters, J. (2021). „Diskurs“ als analytischer Begriff für fachliche Analysen mathematischer Praxen in der Signaltheorie. In K. Hein, C. Heil, S. Ruwisch, & S. Prediger (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht: vom GDM-Monat 2021 der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021) (S. 243-246). WTM-Verlag. https://doi.org/10.17877/DE290R-22314
Peters, J., & Hochmuth, R. (2021). Praxeologische Analysen mathematischer Praktiken in der Signaltheorie. In R. Biehl, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, & N. Schaper (Hrsg.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert (S. 109-139). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_6
Ruge, J., Hochmuth, R., Frühbis-Krüger, A., & Fröhlich, J. (2021). Ein Unterstützungsangebot für Studierende ohne allgemeine Hochschulreife in ingenieurmathematischen Übungen. In R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, & N. Schaper (Hrsg.), Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik: praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert (S. 437-466). (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_18
Ruge, J., Hochmuth, R., Khellaf, S., & Peters, J. (2021). In Critical Alignment With IBME. In I. M. Gómez-Chacón, R. Hochmuth, B. Jaworski , J. Rebenda , J. Ruge, & S. Thomas (Hrsg.), Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: The PLATINUM Project (S. 253-272). Masaryk University Press. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9983-2021-14
Ruge, J., & Peters, J. (2021). Reflections on professional growth within the field of mathematics education. In D. Kollosche (Hrsg.), Exploring new ways to connect: Proceedings of the Eleventh International Mathematics Education and Society Conference (Band 3, S. 868-877). tredition. https://doi.org/10.5281/ZENODO.5416351
Schürmann, M., Gildehaus, L., Liebendörfer, M., Schaper, N., Biehler, R., Hochmuth, R., Kuklinski, C., & Lankeit, E. (2021). Mathematics learning support centres in Germany - An overview. Teaching Mathematics and its Applications, 40(2), 99-113. https://doi.org/10.1093/teamat/hraa007

2020


Günther, L. M. (2020). Eine Quantenerzählung: Generative Art und Tanz als digitaler Raum. Schultheater. Wahrnehmung, Gestaltung, Spiel, (42).